Jag tycker uppriktigt illa om Tele2 nu.

I samband med att jag härom dagen skrev posten om Tele2s vilseledande reklam (och oförmåga att erbjuda folk abonnemang som faktiskt PASSAR deras vanor utan istället låsa upp dem i något som blir dyrare än vad de dyra alternativen hos tre eller Telia hade varit) valde jag också att göra något åt det.

Jag loggade in på mitt konto hos Tele2 och eftersom de jävlarna låst mitt abonnemang valde jag att beställa till ett Surfpaket till mobilen för att på något vis lindra skadan resten av året. En fast summa för några få Mb är avsevärt mycket bättre än 15 spänn/Mb och skulle göra en märkbar skillnad i min ekonomi. Nyss kom ett SMS från 72113 med följande meddelande;

Du har önskat teckna datapaket. Tjänsten går dessvärre inte att koppla till din abonnemangsform. Ring kundservice 0772-25 25 25 för mer info. Mvh Tele2

I klartext säger de alltså att de inte går med på att jag INTE betalar 15:-/Mb så länge de håller mitt nummer låst. Såklart inte, de skulle förloroa ungefär tvåhundra spänn i månaden på det. Så även om jag verkligen gillar mitt telefonnummer och inte vill göra mig av med det börjar jag få ont om alternativ. Till saken hör att jag aldrig bad om att få binda upp mig ett år till, men jag förstår att de ansåg sig ha en lockande deal när jag ringde för att lämna skiten i somras då Comviq-mobilsurf inte inneburit annat än ett jävla krångel.

Det mest lockande alternativet nu vet jag inte ens vad det är. En alternativ lösning fram till augusti? Finns det något sätt för en annan operatör att överta ett nummer INNAN en “låst abonnemangstid” gått ut? Så här vill jag inte ha det mer. Dåliga avtal och dålig service är inget jag brinner för.

This entry was posted in Åsikter and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

7 Responses to Jag tycker uppriktigt illa om Tele2 nu.

  1. Studiomannen says:

    “Finns det något sätt för en annan operatör att överta ett nummer INNAN en “låst abonnemangstid” gått ut?”

    Nej. Unheard of, dessvärre. Jag har själv varit i liknande knipa själv med andra bolag inblandade. Mitt abonnemang nu är ett företagsabonnemang, så numera är jag rätt bortkopplad från vilka privata dito med datatrafik som finns.

    Jag önskar att jag hade goda nyheter.

  2. newyn says:

    Jag överväger ett kontantkort, låta omgivningen stå ut med att jag har ett annat nr ett kort tag och sedan flytta mitt abonnemangsnummer till annan operatör i augusti när det blir möjligt.

  3. Studiomannen says:

    Gör det. Låt inte de jävlarna vinna. Nackdelarna är givna, som du själv skriver. Är din telefon operatörslåst kanske du har en gammal telefon liggande.

  4. newyn says:

    Jag befattar mig inte med operatörslåsta telefoner. Då jag inte alltid bott i Sverige har jag sett till att undvika det för att lätta kunna bli kontaktbar där jag finns och verkar för stunden.

  5. Tele2 says:

    Hej ”Newyn”,

    Det stämmer att våra datapaket i dagsläget dessvärre inte är tekniskt kompatibla med alla abonnemangsformer. Jag misstänker att du har en äldre abonnemangsform till vilken det inte är möjligt att lägga till tilläggstjänsten Mobil Surf. Du får gärna mejla ditt mobilnummer till mig så kan jag undersöka saken och återkomma med en rekommendation till dig. Det är viktigt för oss på Tele2 att du som kund är nöjd med våra tjänster samt att vi alltid erbjuder alla våra kunder optimal service. Vi tar till oss av dina synpunkter och kommer att utvärdera dem ytterligare. Hör gärna av dig om du har fler funderingar eller synpunkter till Alan.Kocevic@tele2.com

    Med vänliga hälsningar,

    Alan Kocevic, Tele2.

  6. newyn says:

    Tja, vad kan jag säga. Jag ringde er i augusti för att se när min bundna tid löpte ut så att jag kunde byta. En söt liten flicka på kundtjänst erbjöd mig ett abonnemang med 3000 FRIA SMS till ALLA (vilket jag frågade en extra gång om det var) vilket sen visade sig bara vara fria SMS till andra Tele2-abonnenter. Alltså började det med en lögn redan där som inte uppdagades förrän “ångerdagarna” var slut och första fakturan kom. Men men, så kan det kanske vara och tråkigt nog verkar det höra till vanligheterna.

  7. Tele2 says:

    Hej ”Newyn”,

    Jag beklagar att mitt svar har dröjt. Det har varit vissa tekniska problem med inkommande email till min epost adress. Vänligen mejla mig dina uppgifter till alan-a.kocevic@tele2.com så skall jag undersöka detta.

    Med vänlig hälsning,

    Alan Kocevic, Tele2.

Comments are closed.